holisztikus marketing ábra

Már csak

00 Nap
00 Óra
00 Perc
00 Másodperc

... és megszűnik az adatgyűjtés GA3-ban!

Azt gondolod, hogy elég a Google Analyticsben létrehozni az új GA4 tulajdont és ezzel le van tudva a “mérés”?

Valahol biztosan sejted, hogy nem ez a mérések mérése, de nem foglalkozol vele igazán, ahogyan a vállalkozások többsége sem.

Ennek egyik oka, hogy neked sem mindennapos gondolatod az, hogy mi történik a weboldalam/webáruházam által gyűjtött adatokkal.

Az adataidnak valószínűleg 20%-át sem használod fel és ahogy a dolgok 2023 nyarán változni fognak, borítékolható, hogy a helyzet csak rosszabb lesz.

Észrevetted már, hogy egyre több adat kerül bele a fekete dobozba, és egyre pontatlanabbá válnak az adatok? A GDPR okozta megfelelési kényszerről nem is beszélve.

Márpedig, ha nem lesznek adataid, akkor nem tudsz objektív döntéseket hozni a vállalkozásod jövőjét illetően. 

Mit jelent ez a jövőre nézve? Nem fogod tudni, hogy…

  • Kik a legjobb vevőim?
  • Mennyit költenek a webáruházamban?
  • Milyen tartalmak érdeklik őket?
  • Honnan érkeznek a webshopomba?
  • Hogyan viselkednek a felhasználók az oldaladon?
  • Hol vannak a szűk keresztmetszetek a gépezetben?
  • Stb.

Ha ezekre a kérdésekre nem tudod a válaszokat, akkor szinte biztos, hogy pénzt hagysz az asztalon.

Ha már áttértél a GA4-ra, akkor előrébb jársz a többségnél. Az más kérdés, hogy kihasználod-e az új felület nyújtotta előnyöket.

Vagy a másik véglet, hogy nem előre menekülsz, hanem lemondasz átmenetileg a megfelelő minőségi adatokról, vagyis kivársz. Bízva abban, hogy a dolgok maguktól jobbra fordulnak.

Rossz hírünk van. A dolgok nem fognak maguktól megjavulni.

Egyáltalán van kiút?

Mindig van.

A válasz meg fog lepni. Valószínűleg már most is majdnem jól csinálod. Csak egy kicsit másképp kell csinálni.

Mit tehetsz (a teljesség igénye nélkül)

  1. A Google Tag Manager használata fontosabb mint valaha, ezért célszerű egyből ezen keresztül implementálni az oldaladba mindent ami mérés, adatgyűjtés.
  2. Beszélj a fejlesztőddel vagy a “webeseddel” és kérd meg őket, hogy az üzleti igényeidnek megfelelően állítsák be az új Google Analytics-et. (azt mérd, ami Neked fontos)
  3. Kérdezd meg a marketingesedet, milyen adatokra lenne szüksége, hogy jobban működő kampányokat tudjon futtatni.
  4. Gondolj a sütikre is: egyszerre kell megfelelni az adatvédelemmel kapcsolatos jogi elvárásoknak úgy, hogy közben marketing szempontból sem lövöd magad lábon.

Vagy mindezt egy kézben tartva megkaphatod, olyan #data vonalon bizonyított szakemberektől, akik nemzetközi piacokon ezzel foglalkoznak nap mint nap.

Ez a szolgáltatás egyelőre publikusan nem elérhető. A link sem elérhető a weboldalról, csak direktbe tudod megnyitni.

Töltsd ki ezt a lenti űrlapot és 1 munkanapon belül felvesszük veled a kapcsolatot és egy konzultáció keretein belül átbeszéljük a helyzetedet és a céljaidat.

A konzultáció teljesen díjmentes, így nincs semmi kockázat részedről.

Sok vállalkozásnak valóban kinyírják az adatait 2023 végére, de te most visszaszerezheted a kontrollt.